Start
Polo i A6 Avant PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Andrzej   

2005 A6 Avant 013.jpg

W przepięknej stajni Chojnice mieliśmy okazję przekonać się czym jest prawdziwa gra w Polo. Okazuje się, że koń, murawa, kij i kula to nie wszystko...

Znakomite umiejętności jeździeckie to podstawa tej gry, choć opanowanie kija "na sucho" wydaje się łatwe, to użycie go w pełnym kłusie staje się nie lada sztuką. Mogliśmy przekonać się na własnej skórze, że Polo to gra bardzo dynamiczna, jednak by wygrać trzeba dysponować nie tylko dobrą sprawnością fizyczną, lecz również umiejętnością wykonywania strategicznych posunięć. Bez wątpienia Polo jest grą zespołową, dwie drużyny, dwie bramki, a zasady opierają się na czystych i jasnych regułach.

Główną atrakcją spotkania była po raz pierwszy prezentowana nowa generacja luksusowego kombi - Audi A6 Avant. Zaokrąglenie tylnej części sylwetki wskazuje, że twórcom tego auta nie zależało na osiągnięciu jak największej objętości przestrzeni ładunkowej, lecz w większym stopniu na zachowaniu luksusowo-sportowego charakteru tego wozu i jego doskonałej dynamiki. To oczywiście nie zmienia faktu, iż przy sporych gabarytach pojazdu, pojemność bagażnika i tak wzbudza respekt. Przy pełnej obsadzie pasażerskiej mieści on 565 (+110) dm3, a po złożeniu tylnej, dzielonej ławy 1660 (+70) dm3. Istotnym elementem bagażnika jest przebiegły system mocowania ładunków, plastikowa wanienka umieszczona pod pokrywą podłogi, która ułatwia przewożenie np. mokrych nart, a także fartuch służący do zakrywania zderzaka podczas załadunku, który dodatkowo może służyć do tego, by usiąść np w celu zdjęcia ciężkiego obuwia. I jeszcze jedno; po raz pierwszy w Audi zastosowano automatycznie otwierane drzwi bagażnika. Za dopłatą dostępny jest układ jezdny z adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym, które między innymi powoduje obniżenie auta, gdy prędkość przekracza 120 km/h i ponowne jego podwyższenie przy spadku prędkości poniżej 70 km/h. Nowością jest również aktywny tempomat.
Wnętrze zwraca uwagę perfekcyjnym wykończeniem, dobrymi jakościowo materiałami i dobrą ergonomią - w czym swój udział ma system sterowniczy MMI, a także najnowszym motywem zwanym SingleFrame zdobiącym kierownicę.
Pod względem mechanicznym A6 Avant nie odbiega od limuzyny. Wzdłużnie osadzony silnik napędza koła przednie względnie wszystkie w modelach Quattro. Gamę silnikową tworzą 3 jednostki nisko i 2 wysokoprężne. Wśród benzynowych mamy ekonomiczny motor V6-2,4 o mocy 177 KM, supernowoczesny V6-3,2 FSI o bezpośrednim wtrysku oddający 225 KM oraz mocno sportowy 335-konny V8-4,2. Turbodiesle TDI 2,7/3,0 to widlaste szóstki o mocy 180 i 225 KM. W zależności od wersji i życzenia nabywcy stosowane są przekładnie 6M, 6A Tiptronic lub Multitronic.

2005 A6 Avant 006.jpgMy mieliśmy okazję przejechać kilkadziesiąt kilometrów nowym Avantem napędzanym 2,7 litrowym TDI. Siedząc w aucie wręcz trudno się domyśleć, że to jednostka wysokoprężna. Auto cicho, ale i zarazem bardzo szybko przyspiesza, przełożenia 6-cio stopniowej skrzyni biegów, mają charakterystykę sportową i mogą się wydawać za krótkie. Jednakże elastyczność silnika jest tak duża, że ostatni bieg znajduje zastosowanie nawet na niezbyt długich odcinkach prostej drogi. Duże i szerokie koła 225/50 R17 są cicho i skutecznie resorowane, niestety na krajowych drogach koleiny są nieprzyjemnie odczuwalne. Audi daje się pewnie i skutecznie prowadzić, a duży zapas mocy - 180KM pozwala spokojnie i bezpiecznie wyprzedzać.
 

2005 A6 Avant 002.jpg 2005 A6 Avant 005.jpg


Zapraszamy do galerii zdjęć

Dane techniczne:

Audi A6 Avant

 Silnik:

2.4

3.2 FSI

4.2

2.7 TDI

3.0 TDI

  rodzaj:

V6/4

V6/4

V8/5

V6TD/4

V6TD/4

  pojemność [cm3]:

2393

3123

4163

2698

2967

  moc max [KM]/[obr/min]:

177/6000

225/6500

335/6600

180/330-4250

225/4000

  moment max [Nm]/[obr/min]:

230/3000-5000

330/3250

420/3500

380/1400-3300

450/1400-3250

 Osiągi:

 

 

 

 

 

  0-100 [s]:

9,2

7,1

6,2

8,3

7,3

  Vmax [km/h]:

226

250e

250e

225

240

  paliwo [L/100 km]:

7,2/9,9/14,5

7,2/9,9/14,5

8,9/11,7/16,6

5,4/7,0/9,8

6,1/8,0/11,3

 Masy i wymiary:

 

 

 

 

 

  r.osi/dług. [cm]:

284/493

  szer./wys. [cm]:

185,5/146

  bagażnik [dm3]:

565-1660

  masa wł. [kg]:

1595

1610

1805

1695

1805

  ładowność [kg]:

630

  opony:

205/60 R16

225/55 R16

225/50 R17

225/50 R17

 Cena z VAT od [zł]:

178 260,0

230 020,0

326 500,0

202 740,0

231 780,0

Zmieniony ( 24.08.2006. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »